Daar hebben we nieuwe muziek van Storksky! Mooi zo. Het project van Michiel Claessen is en blijft levend. Nadat hij eigenlijk best wel overtuigend Nu of Nooit won in 2016 dus daardoor Pinkpop mocht openen en de Popronde keihard rockte, werd het eventjes stil… Ofja, best wel een poosje. Maar das war einmal. Een tourtje met Mantra door heel het land en dus nu een EP! Mooi zo. Eens luisteren naar de 3 tracks wat Michiel heeft uitgebracht.

Beginnen met de titeltrack: ‘1984’. Een opvallend rustig begin maar is het een soort van stilte voor de storm? Het ritme ligt in ieder geval wel hoog maar qua energie voel je dat die boog strakker komt te staan. Daarbij klinkt het allemaal heel erg catchy en meer samenzang dan we gewend zijn. Maar dan na een dikke 2 minuten wordt het allemaal knallender, energieker, harder. De drums zijn meer aanwezig en het gitaarwerk nog rauwer. Goede start hoor. Door naar ‘End Of Me’; het begin liegt er niet om. Wauw! Wat een furie spat er van af zeg. Het lijkt wel allemaal dat de gitaar iets meer op de voorgrond treedt ten opzicht van het eerdere werk. Niet erg hoor. De zang van Michiel is wat meer galmend en dat geeft ook hier wat meer rock gevoel. Ook al is het een korte track, het is binnen de 3 minuten, is het wel eentje die je energielevel leeg zuigt. Heftig maar vet!
Dan ‘Short Circuit Circus’ nog. Hier een toffe intro waar het ritme door beiden wordt geïnitieerd. Wie wint? Niemand want ze helpen elkaar te spelen naar een hoger niveau. Waar het intro dus energiek is en wordt doorgetrokken naar het couplet komt er een vet tussenstuk in waar het gitaarwerk wat smeriger wordt en even alleen de drums te horen zijn. Verder zweept Michiel alles steeds weer op door lange intense uithalen. Richting het einde lijkt de track te worden afgerond maar is het (zoals wel vaker) een instinker. 20 seconden later is het abrupt klaar. Mooi! (hoe het wordt bedacht he, niet dat het is afgelopen!).

Maar na deze 3 nummers is het voor mij al bekend dat er véél meer in het vat zit. In zijn optredens heeft hij juist nieuwe nummers laten horen die niet op deze EP staan! En geloof me.. Die waren óók sterk! Storksky staat niet stil en zal zeer zeker ons blijven verblijden met geweldige rock nummers met nog steeds alleen maar drums en gitaar. Dikke chapeau! Ga dat sowieso live zien wanneer je kunt. Heerlijk!