Niet alleen maar bekende bands komen voorbij op CamielMusic. Ook nog bands welke hun naam nog willen vestigen in de muziekwereld. Onder die nieuwere en misschien wel iets meer onbekende bands hoort ook wel Yasmine . Yasmine is een Amsterdamse band en eigenlijk pas in 2016 het levenslicht gezien. Het is een drietal muzikanten; Kevin van Moorsel op zang & gitaar, Eszl de Vois op basgitaar & Jim Geurts is de drummer van het geheel! Ze hebben onlangs hun debuut EP ‘Honey’ uitgebracht dus het wordt tijd om deze kersverse Popronde deelnemer eens te beluisteren en dus die EP te reviewen!

Ze zeggen zelf in hun bio: Poppy liedjes die veel te te hard gespeeld worden. Als je al luistert naar de opener, dan is dat poppy geluid al sowieso te horen maar wel op een hele te gekke manier. ‘Chocolate Fingers’ start bijna ‘schreeuwend’ en je weet meteen waar je staat. De stem van Kevin is iets verdraaid waardoor het extra opvalt. Het klopt dat het harder is dan normale pop nummers. Het refrein doet het sowieso goed, echt eentje die constant daarna in je hoofd blijft doorgaan! Door naar ‘Tiny Bubbles’, een sluimerend begin om dan middels een scherp geluid je aandacht te wekken. Om maar meteen te zeggen: weer is het refrein slim. Wat meer uptempo en herhalend. Yasmine weet wel hoe ze nummers moeten maken! Richting het einde wordt het bijna dromerig om dan toch weer even aan te zetten. Ja, ook weer eentje die zonder twijfel het goed zal doen live. De derde track is ‘Smother Me with your Honey, Honey’. Sowieso al een titel wat een glimlach op m’n gezicht brengt. Het is zeer zeker alternatief te noemen maar wel ook iets wat weer toegankelijk is. Dromerig? Ja. Knallend? Ja.
Dan alweer de afsluiter! ‘Obesity’ begint rustig en live zouden blazers waarschijnlijk niet misstaan. Naarmate de track vordert gaat het volume omhoog en knallen de heren er lekker op los. Een perfect opbouw ook. Kort maar krachtig overigens. Een outro waar je ook wel even van opkijkt.

Dat is Yasmine denk ik ook. Een tikkeltje vreemd maar wel gewoon goed! Het is aan de ene kant enorm toegankelijk en zoals gezegd wordt poppy maar het kan ook knallen als een malle. Het loopt in elkaar over alsof het niets is en het past gewoonweg top bij elkaar. Laat dit een machtig mooi begin zijn van een toffe carrière en natuurlijk een geweldige opmaat voor de Popronde wat in september zal gaan beginnen. Ik wist het wel als ze in ‘mijn’ stad zouden spelen!

Vorig artikelTamino – Cigar
Volgend artikelBlood Red Shoes – Bangsar