Voltage heeft zeer zeker niet stil gestaan. Er is in de tijd tussen het album in 2015 ‘Travellin’ Men’ en nu de nieuwe EP ‘Up The Road’ heel wat gebeurd. Er zijn wat veranderingen geweest in de bezetting van de band en frontman Dave Vermeulen heeft de bluesrock zonder twijfel weer op de kaart gezet door zijn deelname aan The Voice of Holland waar hij vriend en vijand heeft verrast met zijn tweede plek. Terecht overigens! Dit heeft natuurlijk gezorgd voor meer bekendheid en dus moest er ook weer nieuwe muziek komen.
Tijd voor die nieuwe EP!

Gewoon kort en krachtig. Vier nummers staan op deze EP ‘Up The Road’ en we starten met ‘Pistol Pete’. Als je een beetje bekend bent met Voltage dan voelt het echt enorm vertrouwd. De scheur de Dave altijd kan opentrekken is geweldig maar dat is de muzikale begeleiding ook. Gijs Heijnen op gitaar, Bob Donkers op basgitaar en Bart Candel op drums. Het is gewoonweg rauw, puur, knallend en echte bluesrock. Verslavend!
De titeltrack ‘Up The Road’ is iets rustiger, meer samenzang erin en dus ook meer akoestiek. Het swingt allemaal net iets meer en Voltage laat wederom horen dat het niet alleen het knallen hoeft te zijn. Ook hier zit genoeg blues in, ook hier zit dat fijne gevoel in. Om ‘Juke Point’ kom je niet heen. Hier krijg je zo’n goed gevoel van. ‘Girl you belong to me’ wordt gezongen om vervolgens een heerlijke gitaarsolo eruit te gooien. Stiekem vind ik ‘m echt te kort. En dan hebben we daar de al de afsluiter, ‘Matchbox’. Toen ik hoorde dat er nieuwe muziek kwam heb ik meteen ook erover geschreven. Dat was deze track. Beginnende met het aansteken van een lucifer en we zijn los. Gas erop!! Het tempo blijft eigenlijk gedurende de gehele track lekker hoog. Fijne riffs erin en je tikt binnen de kortste keren mee. Hier kun je niet omheen.

Helaas, helaas zijn het ‘maar’ vier nummers. Maar dit is ook wel weer goed om mensen enthousiast te maken. En guess what? Dat lukt! Ik kijk nu alweer ernaar uit om meer te horen. Deze rockers uit Helmond weten wel van wanten. Zoals gezegd, de bluesrock is weer helemaal tot leven gekomen…. En terecht!
Laat gaan, laat gaan! Voltage is echt een absolute meerwaarde voor de Nederlandse muziekscene.