Lang op gewacht en daar issie dan! Het tweede album van Secret Rendezvous. De kans is groot dat de vaste volger van CamielMusic weet over wie ik het heb. Mocht dit niet het geval zijn: no problem! Maak vanaf nu kennis met ze.
Het gaat in ieder geval om Sietske Morsch en Remi Lauw. Samen zorgen ze voor een heerlijke mix van R&B maar je proeft ook zeer zeker soul & pop invloeden. De van oorsprong singer songwriter zijnde Sietske en producer/gitarist zijnde Remi hebben wat dat betreft een sound ontwikkeld wat wel uniek mag worden genoemd.
Na vier jaar hebben ze dan dit pareltje af, daar mogen ze ook heel trots op zijn. Dat gezegd hebbende, jullie hebben nog werkelijk geen idee! Even verandering in brengen.

‘Serotonin’ is de opener. Het heeft wat dromerigs, een soort lounge track. Je komt hoe dan ook al in de juiste flow te zitten, een opwarmer waar je U tegen zegt. Dan komen drie wat meer bekendere tracks.
‘Homie. Lover. Friend.’ is een track wat je ten alle tijden kan beluisteren. Je krijgt er energie van, kan erbij wegdromen maar ook gewoon op dansen. Dan door naar ‘Don’t Look At Me That Way’, een afwisseling van uptempo klanken maar ook een wat donker geluid zorgt ervoor dat je geboeid blijft luisteren. Je doet eigenlijk ook binnen no time mee, knap! ‘What About Us’ kun je zeer zeker anders noemen. Hier laat Sietske haar stem nóg meer horen met prachtige uithalen ook. Daarbij mag het elektronische werk van Remi ook niet onderschat worden. Eentje die moet groeien maar dan ook keihard binnenkomt. Tijd voor ‘U Send Me Flying’ waar Sietske meteen heel puur en rustig begint. Natuurlijk zorgt het refrein ervoor dat je weer die pure jaren ’90 sound krijgt met die R&B sound, top! Het blijft hoe dan ook verrassend. Ik moest even controleren bij ‘Till The End Of Time’ of het nog steeds Secret Rendezvous was. Even heel erg dromerig, rustig maar tegelijkertijd ook dwingend. Intrigerend wat ze ervan hebben gemaakt. Dan is het tijd voor ‘Do U Remember’, een zeer persoonlijk nummer. Het is door Sietske geschreven voor haar broer. Je hoort inderdaad de emotie, nét dat extraatje. Klasse!
‘Better Than She Can’ is ook een track wat al bekend kan voorkomen. De jaren ’80 popmuziek hoor je hier hoe dan er in terug. Aanstekelijk, dansbaar, groovy. Wat wil je nog meer? Goede beats beginnen tijdens het nummer ‘Never Out Of Fashion’, hoor ik daar Prince invloeden? Kan best! Een voorbeeld voor hen. Lekkere groove, funky. Man, wat is dit even anders maar tof! Dan komen we bij de afsluiter en tegelijk ook het langste nummer: ‘Growing Apart’. Rustig beginnend, puur & ingetogen. Eigenlijk blijft dit ook gedurende de track vordert wel aanhouden maar de term dromerig komt er wederom bij. Sterk. Je wilt blijven luisteren.

Secret Rendezvous slaagt met vlag en wimpel. Wat een heerlijk album hebben ze afgeleverd. Divers, verrassend, intrigerend. Het is niet voor niets dat ze er wat langer over hebben gedaan. De sound door Remi is sterk, steeds iets nieuws maar ten alle tijden Secret Rendezvous. De zang door Sietske is gewoonweg puur, natuurlijk en mooi. Kopstem of laag, het maakt niet uit!
Het album ‘For Real’ is eentje die je ook altijd kan luisteren. Dit is al eens eerder gezegd: om wakker te worden, energie te krijgen, late night driving. Het past overal bij!
Zeker een aanrader 🙂

Vorig artikelJason Derulo – If I’m Lucky