Zullen we anders gewoon rockend 2015 uitgaan? Jaaaaa!! Net voor de kerst en vlak voor oud&nieuw een heerlijke knaller van BloYaTop. Nederlands fabricaat, Nederlands trots!
De drie heren hebben onder andere middels crowdfunding deze plaat kunnen maken en ondergetekende heeft met veel plezier de mannen gesteund. Kwaliteit dient te worden gepromoot.

Het derde album dus! Na ‘Why Waltz’ en ‘Mayday’ is het nu ‘Fever’ wat de klok slaat. 11 gloedjenieuwe nummers, 11 sterke nummers vol gitaarwerk van Mark Ferguson, de basgitaar en vocals van Mr. E & drums van Paul Huge. Je kan stellen dat de heren weer al hun passie en liefde erin hebben gegooid!

De openingstrack is ‘Sing Me Chaos’ en neen dat is geen chaos! Stevig muzikaal werk start samen met een rauwe stem van Mr. E. Het refrein is best catchy maar niet corny. Ik hoor ook blazers, prachtig! ‘Hard To Say (I’m Sorry Again) is iets rustiger maar wel vol kracht. Misschien wat veel van hetzelfde maar het verveelt eigenlijk nooit. Er zit natuurlijk een perfecte solo in van Mark Ferguson, deze dendert zo heerlijk door. ‘Perfect Caper’ is een favorietje van mij. Beginnend met een fijne intro, strakke drums van Paul Huge en de stem van Mr. E is iets minder rauw en dan richting het refrein…. Yessss! Deze tik ik onmiddellijk mee, heel fijn.
Even door naar ‘Yeah Right’. Een duidelijk plaatje wat het altijd goed zal doen. Zeker met die backing vocals van de dames tijdens het refrein. Catchy, degelijk, rockend! ‘Speak Of The Witch’ is ook geen half werk. Gewoon heel spannend een verhaal vertellen met op de achtergrond de gitaren en drums…. Halverwege komt het los en laten de heren weer die power horen waar iedereen van houd. Terug naar wat rust, ook echt een fijne track: ‘Lucky Lucky’. Juist die afwisseling naar een wat meer vertellend nummer is toch wel fijn als tussendoortje.
Misschien nét iets te lang maar och, die rust is ook wel even ontspannend.
‘The Magic Word’ heeft een hele fijne opbouw… Het begint rustig en richting het refrein is het tempo flink opgevoerd ook middels de altijd strakke drums van Paul. Eigenlijk word ik ook richting het geluid getrokken, ik wil niks missen. Wat dat betreft vind ik dit nummer echt een schot in de roos! De afsluiter van dit vlammende album is ‘Blackwater Station’. Deze doet me op een of andere manier denken aan ‘Tribute’ van Tenacious D…. Dat vertellende stuk, de gitaar.. Anwyay. Je kijkt wellicht vreemd op van deze laatste track maar het is een fijn einde, het voelt aan als compleet.

BloYaTop CR
BloYaTop(1) (Mobile)
BloYaTop(2) (Mobile)

BloYaTop is echt geen band waar je even rustig voor gaat zitten en de ontspanning opzoekt. Nee, het zijn mannen die een karrenvracht aan ervaring hebben en ook niet bang zijn om dit te gebruiken op het album! Gewoon knallen, gas geven en vol energie. Goed gitaarwerk, sterke zang, strakke drums.
Nu ook op het album ‘Fever’ schuwen ze het geluid niet en laten ze toch wederom echt horen dat ze heel veel kwaliteit hebben! Dus twijfel niet om eventueel het album aan te schaffen, doen! Helaas is het wel even afwachten…. Het album zal begin 2016 uitkomen… Even geduld aub 😉 Dus hier een teaser!!!
(Foto’s Camiel Rodigas @ Music Machine, RSD).