Oelala!! Het is bijna zover! De eerste EP van Barn & Belle komt bijna uit. Hoe tof? Op 5 april hebben ze al hun 1e single gedropt maar vrijdag (26 april red.) presenteren ze hun te gekke pareltje in Theather de Hoeskamer te Weert. Vorig jaar kwam alles op gang: Lea Lomans & Jesse Deledda deden mee aan Podiumvrees, een wedstrijd om te spelen op Mama’s Pride en wonnen deze. Hun eerste optredens waren een feit! Maar ze gaven ook een fantastisch goed visitekaartje af. Met hun mix van americana, roots en blues laten ze uiteindelijk iedereen dansen en brengen ze een grote glimlach op ieders gezicht. Let’s Go!

We beginnen met de titeltrack en ook tevens de single die ze uitbrachten. ‘Dancing Shoes’ is een uptempo en vrolijk nummer. Waar Lea begint met zingen, is het daarna een fijne samenzang. Ook Jesse doet een goede duit in het zakje! Als er later ook nog een kazoo in voor komt, is het altijd een dikke plus. Vertrouwd maar wel weer even anders! Dan ‘Not The Only One’, een iets rustigere track maar wel weer lekker met wat roots geluiden. Qua tempo doe je onmiddellijk mee, de heldere stem van Lea mag er weer zijn! Het refrein is eigenlijk een redelijk herkenbaar geluid maar wel ontzettend slim gedaan. Ook het tussenstuk waar je iedere keer verwacht dat het weer doorgaat, is leuk. Muzikaal blijft het een sterk staaltje wat ze alleen maar met hun tweeën produceren! Heb je het over country, dan heb je het hoe dan ook over ‘Twister Lady’. Met een lekker ritme, gierend gitaargeluid, percussie die klopt en de tekst kun je voor de volle 100% volgen. Ook de afwisseling van de pure stem van Lea en dan het zware geluid wat Jesse laat horen, vet! De grootste verrassing is het ‘koor’ op het laatste. Misschien wel de favoriet! ‘Waiting On A Train’ begint zoals je verwacht als je de titel ziet: een stoomlocomotief op de achtergrond en nu begint Jesse te zingen. Pure delta-blues invloeden. Het lieflijke, het rustige maar pure en ook steeds de stem van Lea op de achtergrond maken dit, ondanks de duur van 5 minuten, een trip van korte duur. Het blijft continue spannend! De afsluiter is ‘I’m A Horse’, weer een hele andere sound. Rustig, klein, intiem kun je het zeer zeker noemen. De samenzang, de rust en het pure zorgt ervoor dat je er helemaal in duikt, je wilt geen seconde missen! Het avontuur wat zij aangaan, wil je eigenlijk ook ervaren. Sterk gedaan.

Ondanks dat het ‘maar’ 5 nummers zijn, is het wel een plaatje geworden waar je U tegen zegt. De heerlijke afwisseling qua klanken, qua sound en qua tempo maakt het allemaal ontzettend tof! Geen seconde saai of dat je raar op kijkt: Barn & Belle is zo’n ontzettend muzikaal duo, dat is gewoonweg kwaliteit en dat hoor je ervan af! Check die EP, wat overigens een super vet en uniek plaatje is. HANDMADE!

Vorig artikelBongloard – Whoo Yeah
Volgend artikelTwo Door Cinema Club – Satellite